Tijdens het doomscrollen op mijn sociale media op een rustige avond, kwam ik een oproep tegen. Het was een oproep van stad Oostende over een kunstwedstrijd in het Schorre (een sportpark). Graag wilden ze enkele muren versieren met mooie kunstwerken van jonge lokale kunstenaars. De enige vereisten waren om iets kunstzinnigs te doen met het sportpark, geen politieke meningen erin te steken en het sportieve profiel moest naar voren komen. Maar de deadline was 31 mei, ondertussen waren we 4 mei. Met heel wat stress en ongeloof begon ik aan de opdracht.
Vaak zat ik met de twijfel ben ik wel goed genoeg om al een ontwerp te maken op mijn Ipad en zullen zij wel onder de indruk zijn van mijn ontwerp? Vaak had ik de innerlijke discussie om te stoppen en mijzelf niet belachelijk te maken en mij te haasten voor de deadline.
Na heel wat discussies met mezelf en met mijn vriend heb ik toch volhard en heb ik het voorontwerp afgemaakt.
Het ontwerp is ingedient en nu rest mij enkel nog geduldig af te wachten tot de beslissing wordt genomen.
Ik hoop en denk nog iedere dag dat ik deze wedstrijd mag winnen en mijn ontwerp op een van de muren mag plaatsen…